2008. március 16., vasárnap

Óriás bambusz

A héten kevés szabadidőmben egy gyerekkertes könyvet olvasgattam, és ott megfogta a fantáziámat, hogy a mi éghajlatunkon is lehet óriás bambuszokat termeszteni. (a könyv egyébként fergeteges, később írok majd róla)

Ez engem is érdekelne! Úgy tudom, hogy az őshazájában ebből építkeznek, és mindenféle hasznos dolgokra felhasználják. A mi kertünkben egy közepes fajta nőtt eddig (kb. 3m magas). Jó lenne egy óriás bambusz, aminek a magassága 8-10 (18)m!!! A szárvastagsága pedig 6-10 cm! Ebből lehetne aztán jó kis gyerekházat építeni.

A kifejlődési ideje 5-6 év. Ezután a szárak elhalnának, ezért jobb levágni. Elég nagy hely kell neki, 20-25 m2, de nálunk hely az lenne bőven (főleg fennt a domboldalon).

Jó a talajmegkötő képessége, és jó a fagytűrése, fajtától függően -18 - 28C ig bírják. Van amelyik a szárazságot is bírja, de nem árt azért az öntözés még jó időben télen is.

Az ára szerintem elfogadható: 1800-3500 Ft között van fajtától és nagyságtól függően. (5-6 év alatt úgyis nagyon elszaporodik, szerintem elég egy helyre egy is.)

Ráadásul a bambuszrügy ehető (és állítólag nagyon jó ízű), így a ritkítás egyben szüretelés is.

Eddig 5 helyet találtam ahol (óriás) bambuszt lehet MO.-on vásárolni, de ha találok még, akkor bővítem a listát:

1. Tuja.hu (lehet, hogy csak a középmagast árulják) 980-3800 Ft
2. Forrás 2000 (van óriás fajta is, viszont lehet hogy nincs házhozszállítás?) 1800-5000Ft+áfa
3. Treemail - dísznövény csomagküldő 2800-7500 Ft
4. Bambuszkertészet - óriás bambuszt épp nem árulnak a honlapon, de a közepes kb. 4500Ft
5. Pálmaliget

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon örültem a bejegyzésednek, sokat segített a bambuszkeresésben! Drukkolok nektek, máskor is visszanézek majd, mert az építkezés, és a kerted alakulása is érdekel!
:-) Üdv Avia

Névtelen írta...

Sziasztok!

Nekem van óriásbambusz ligetem. Phyllostachys bambusoides fajtából, ez a bambuszipar fő fajtája. Eredetileg csak azért telepítettem, hogy ne kelljen a parlagfűvel annyit fogalakozni. Ez bevállt nagyon:) csak acsalán tud vele küzdeni egy darabig.
Rügyei ehetőek, de csak a friss hajtások. A ritkítást a 2-3 éves száraknál kell elvégezni ezek nem ehetőek.
Tulajdonságai megdöbbentőek, nagyon gyorsan nő: 20-30 cm naponta, amíg el nem éri 10m-es magasságot. A szár anyaga rendkívül rugalmas. Én csak fűrésszel tudtam kivágni. Olyannal, amivel a vasat szokták.
Nekem nagyon bevált kerítésoszlopnak, egzotikus dekoratív és nagyon időtálló. :) szerintem a sima vas sokkal gyorsabban rozsdásodik és az nem is nő a kertben:)
Ha valakinek kérdése van az nyugodtan kérdezzen a rubykon@vipmail.hu címen.

További új bejegyzések:

Látványtervek

Látványtervek
Látványtervek

Tervek

Tervek
Engedélyezési tervek

Képes összefoglaló

Házépítés képekben Energiatakarékossági tapasztalatainkat pedig itt olvashatod >>

E heti legnépszerűbb bejegyzések